Dinsdag 28 feb Omgeving Bukit Tinggi

28 februari 2012 - Bukit Tinggi, Indonesië

Vanmiddag heb ik de achterstand met foto’s en video’s van 26, 27 en 28 feb. geupload. Na de excursie gingen de meesten van de groep nog naar een markt en winkelcentrum, maar wij zijn in het hotel gebleven. Lekkere snelle internetverbinding als enige gebruiker in de lobby van het hotel. Het is inmiddels 17:00 en ben nu een uurtje bezig.

Vandaag een wat rustiger dag, na een prima ontbijt met veel keuze gaan we om 08:00 met de bus de omgeving verkennen. De eerste stop na 15 min. is bij een canyon. Daarna rijden we langs prachtige rijstvelden en maken een stop om een wandeling langs en door de velden te maken. We zien veel mensen en een paar karbauwen aan het werk in de velden. Vervolgens rijden we voor de koffiestop naar een restaurantje aan het Sinkaram meer. De volgende stop is bij het paleis in Pagaruyung  van de vroegere districtkoning van de Mingkabau, dat is de stam in dit deel van Sumatra. Het Paleis was helemaal afgebrand en is nu weer geheel nieuw in opbouw m.b.v. internationaal monumentengeld Dan rijden we naar ons lunch hotel waar we een heerlijke Pandang maaltijd krijgen voorgeschoteld. Dat is een soort rijsttafel. Daarna op de terugweg naar het hotel. De groep is inmiddels terug van de markt, die zijn flink nat geworden van een tropische hoosbui die begon toen wij in het htel de kamer binnen stapten.

Vanavond hebben we nog een optionele diner met een Mingakabau dansvoorstelling ter afsluiting van het Sumatra deel van deze reis. Morgenochtend om half tien naar het vliegveld van Padang voor de vlucht van ca. 1 uur naar Jakarta op Java. Daar staat de nieuwe reisleider ons op te wachten.