26 feb. onderweg naar Padang Sidempuan

26 februari 2012 - Padang Sidempuan, Indonesië

De Internetverbinding was gisteren zo traag dat ik maar 1 videoclip kon uploaden. De rest volgt nog. Hier lijkt het wat beter te zijn maar het is al wel wat laat. Zondag of niet, het (reis)leven gaat gewoon door hier evenals de rest  in Indonesie. Het enige dat je ervan merkt dat sommige mensen en de kinderen vrij zijn. Vandaag een lange busreis van ca. 130 km. Vertrek om half 8 dus vroeg op. Eerst weer met de boot naar het vaste land en daar staat de bus klaar Onderweg verschillende stops bij o.a. rijstterassen en heetwaterbronnen. Het is een mooie route over de Sumatra Noord-Zuid hoofdweg een 2 baansweggetje waar 2 auto’s maar net kunnen passeren en de weg is zo slecht met gaten kuilen en plassen dat we pas om 19:00 bij het hotel waren. De lange reistijd werd ook veroorzaakt door omgevallen vrachtauto’s, dan is gelijk de weg geblokkeerd en een probleempje met de bus dat echter vrij snel verholpen was door de chauffeur. We hadden ook de eerste regen overdag. Morgen staat er een nog langere rit op het programma van 230 km. Dat schijnt overigens wel een betere weg te zijn. Dus om half zes opstaan en om half 7 in de bus……Morgen weer wat meer en de foto’s ; dan blijven we 2 nachten in hetzelfde hotel.