18,19 februari Tangkahan- Kutacane

20 februari 2012 - Kutacane, Indonesië

Tangkahan- Kutacane

Tangkahan is prachtig gelegen op de splitsing van 2 rivieren. Om er te komen vanuit Medan moet je eerst zo’n ruim 4 uur met de auto met ca. de helft van de route over onverharde weggetjes vol kuilen en gaten en bochten om om bij de plaats van bestemming en het hotel??! te komen  in de jungle. Dan met een pontje de rivier over en dan nog een flinke klim de heuvel op . De accommodatie is heel eenvoudig, een bamboo hut met de badkamer , als je het zo kunt noemen, buiten onder een afdak. Alleen koud water op bestelling om je te wassen  met het steelpannetje en ijskoud  water uit de mandiebak. Best leuk hoor!

De volgende ochtend naar de rivier om de olifanten te wassen. Dat was een prachtige belevenis. De foto’s en video’s spreken voor zich.

De dag daarna weer vertrokken ,om een uur of 11. Eerst terug naar Medan (kan niet anders)en een flinke pauze met bezoek aan een gecombineerde kerk/moskee enz.. vervolgens op weg naar Kutacane, waar onze vrienden wonen. Dat is een reis van ca. 4-5 Plus 8 uur met de nodige tussenstops en etentjes in authentieke Indonesische restaurantjes in de nachtelijke uurtjes, om tijd te sparen. Om 02:00 kwamen we aan in ons hotel. We zijn direct gaan slapen. In de ochtend om 07:00 eerst maar eens om een ander kamer gevraagd want deze was wel heel erg klein, je kunt er je kont niet keren, laat staan je koffer uitpakken. Dat was snel geregeld. Om 09:00 uur opgehaald door onze prive chauffeur en naar het huis van Yeni en Eman. Na de koffie een klein rondje in Kutacane in de buurt en naar de markt.